5/30



Heisann alle sammen. I dag har faktisk vært en helt sinnsykt herlig dag, for å være mandag så har den vært veldig bra, nemlig fordi det har vært sol ute. Dere som er vandt med sol skjønner det kanskje ikke, men for vi som bor i Bergen og som er vandt med å ha regn til vanlig. blir i ekstra godt humør når det er sol, i alle fall jeg, hehe. I tillegg til dette fikk vi lov av læreren til å gå litt tidligere, så allerede klokken halv tre var vi på vei hjem fra skolen. Jeg tok meg selvfølgelig en tur innom treningsenteret for å fullføre treningsøkt 5/30. Ble ikke en så veldig hard økt, tok 20 min på tredemøllen, litt squat og småøvelser på treningsrommet. Men man skal aldri klage på en treningsøkt, er bedre enn å bare sitte hjemme hele dagen uten å gjøre noenting. Skal man ha resultater, så må man faktisk jobbe for det. 

Det er noen av dere som er litt interessert i hva jeg spiser om dagene, og jeg holder på med et innlegg til dere hvor jeg svarer på et spørsmål jeg fikk i går. Der nevner jeg at jeg ikke har en fast dagsmeny som jeg følger, men at jeg heller bare fokuserer på å spise sunt og varierende. Dagsmenyen min for i dag kan jeg jo vise, bare for å gi et lite inntrykk om hvordan menyen min går. Jeg viser menyen via vektklubb som er en side hvor jeg registrerer alt jeg spiser daglig. Det koster penger å være medlem her, og man skal egentlig være 18+ for å være medlem, men jeg fikk tillatelse av foreldrene mine, så hvis dere er under 18 og får lov til å melde dere inn, annbefaler jeg dere å melde dere inn. Man får en mye bedre oversikt over hva man spiser, hva som er bra å spise, og hva som ikke er like bra å spise for mye av. Du får også vite hvor mye kchl du skal spise daglig og hvor mange prosent man skal ha av de forskjellige nærinstoffene. Høres kanskje litt avansert ut, men det er ikke avansert i det hele tatt. Men nå skal jeg ikke bable mer, her er hva jeg har spist så langt. 







8 kilo lettere og 30 dagers prosjekt




Heisann! Har kanskje ikke nevnt dette på bloggen før, men jeg begynte etter nyttår med å spise sundt. Jeg har faktisk nå etter 2 måneder gått ned 8 kg! Jeg er enda ikke fornøyd å prøver å fortsette å gå ned i vekt til jeg blir fornøyd. Jeg skal begynne med noe som heter 30 dager prosjekt som går ut på at jeg skal prøve å trene 30 ganger før jeg reiser til syden, som er 35 dager til jeg reiser, skal komme med litt mer om dette i et annet innlegg. Så det er ikke å trene 30 dager, selvom det heter 30 dagers prosjekt, men 30 ganger. Jeg vil ikke få overbelastning heller, så jeg vil prøve å ha noen dager med hvile innimellom. 

I og med at hverdagen min fremover nå kommer til å inneholde mye trening og det å ha et sunt kosthold, så tenkte jeg at jeg kan blogge litt om dette også, hvis dere ønsker det? Jeg begynte for fire dager siden, så har allerede fullført 3/30, tenkte jeg skulle ta meg en økt i dag også nå som jeg er så godt i gang. Håper jeg klarer å fullføre det, er jo egentlig bare vandt med å spise sunt og gå ned i vekt på grunn av det, så håper virkelig jeg klarer dette prosjektet jeg har satt i gang! 



Også skal jeg printe ut disse to kalenderene på et litt tykkt papir og fylle inn det jeg trener og når jeg trener. 


Oppskrift: Quesedilla

Tenkte at jeg skulle vise dere oppskriften på et utrolig godt måltid som dere både kan spise til frokost, lunsj, middag og kvelds. Man bruker heller ikke noe spesiel lang tid på det. Jeg har hatt det med på skolen en gang før, og det var utrolig godt. Var liksom ikke bare en kjedelig skive, men en liten forandring i matpakken. Anbefaler dere alle og i alle fall prøve det ut en gang.


Ble litt svidd i kantene.

Du vil trenge: Lefser (jeg pleier vanligvis å bruke grove), karbonadedeig, mozellaost, salat++, rømme & lime. 


QUESEDILLA: Regner egentlig i grunn med at det ikke er noe spesielt vanskelig å se hva jeg har gjort, men jeg kan vell forklare det uansett for sikkerhetsskyld. Det første man gjør er å brette lefsen slik at det blir til en halvsirkel. Da putter du bare i så masse karbonadedeig du øsnker, deler den i to og strør litt mozarellaost eller annen ost på toppen av den brettede lefsen. Jeg bruker mozarellaost for å gjøre det en smule sunnere. Og da er det egentlig bare til å sette den i ovnen på 200°C i 7-10 minutter. På bilde hadde jeg de i 10 min. 



RØMMEN: For å få litt ekstra smak på rømmen pleier jeg å presse tre halve limebåter i ca. en halv rømme. Du velger selv hvor mye lime du vil ha i rømmen, eller om du i det hele tatt har lyst å ta det oppi. Helt sikkert like godt med bare rømme også. Jeg pleier i tilleg å lage en god salat vedsiden av. 






Det er egentlig kun dette som må til for å lage et deilig måltid. Og Bon Appétit, så er maten servert. 



 

Ukens måltider

Heisann. Har hatt veldig mye fravær på bloggen i det siste, men er tom for ideer og er ikke særlig kreativ. Men jeg har jo begynt med ukens måltider da! Dette er fra forrige ukes måltider, men jeg har ikke tatt bilde av alle. Men sånn som på onsdag så var jeg jo på peppes, hadde en shitmeal dag, og da sier det seg selv at jeg spiste pizza. Så det tok jeg ikke bilde av. Men jeg tror jeg lagde meg tacosalat eller kyllingsalat de dagene jeg ikke tok bilde. 



Fisk m. potet og gulrot + litt remulade:



Laks m. potet, agurk og ekstra lett rømme                                                 Kylling m. karrisaus, fullkornsris og salat.



Sunnere versjon av hamburger



Jeg har ikke alle måltidene som dere kan se, men her er noen i alle fall. Noen av dere har kanskje fått med dere at jeg er med i noe som heter vektklubb. Der skriver jeg inn så og si alt jeg spiser iløpet av en dag og hvor mye jeg trener. Jeg fokuserer mest på kostholdet, selvom jeg trener veldig mye. Om det er noen av dere som er veldig nysgjerrig på dette og har ønsker om å vite mer om det så er det bare til å spytte ut, da kan jeg eventuelt komme med et eget innlegg.

Sånn som dette kan foreksempel det se ut:

Tilsammen 460 kchl




Workout

Heisann! Det blir visst en treningsøkt på meg idag også, og Lisa skal trene med meg. Blir egentrening i en halvtime som vil si jogging og litt styrke før vi skal videre med 45 min step. Dagen idag har gått så utrolig fort og jeg er ikke hjemme før klokken er åtte. Det vil si at det kommer et innlegg med dagens antrekk, jippi. Håper det blir bra. Tok noen bilder i full fart og redigerte dem, og må blogge i full fart nå fordi at jeg skal ut dørene igjen om fem min. Vi snakkes alle sammen, så sees vi ikveld.


Lørdag

Heihei! Har vært dårlig på å blogge de siste dagene no. Har begynt å blogge litt sent på kvelden ogsåvidere. Men jeg har vært veldig travel i det siste, så eneste gangen jeg fåt tid til å blogge blir liksom på kvelden. Men skal prøve å lage litt forhåndsinnlegg eventuelt om det fortsetter sånn. Idag var jeg på trening sammen med Silje, fjerde gangen denne uken faktisk, stolt! Men jeg har fått høre at det ikke er lurt å begynne så hardt med trening i begynnelsen, så har funnet ut at jeg heller skal trene 2-3 dager i begynnelsen og om litt kan jeg gjøre slik som jeg har gjort denne uken. Skal sove hos Kristine inatt og vi lagde oss god middag før idag og har ellers slappet av og tatt litt bilder osv. Nå sitter vi å gomler i oss frukt. Snakkes i morgen og ha en fortsatt fin dag!


wok <3




Lørdagsgodtet


Antrekksbilder kommer i morgen.



Utslitt

Heisann! Glemte visst å poste dette innlegget. Har vært en kjempefin dag idag, og jeg forsetter å bli kjent med nye folk hele tiden, noe som bare er kjempe koselig. Når vi kom på skolen idag gikk hele skolen opp fløyen sammen, og det var noe jeg følte jeg virkelig trengte i og med at jeg ble kjent med veldig mange fler der. Vi fikk gå hjem veldig tidlig idag, altså klokken 12, så meg og mange andre som jeg ble kjent med gikk ned til byn og spiste lunsj sammen slik at vi ble enda bedre kjent, og det var faktisk utrolig koselig! Etter en koselig lunsj i byn tok jeg buss videre til sprek og blid og hadde meg en treningsøkt på en og en halv time, så idag har jeg virkelig følt at jeg har vært flink både med tanken på trening og kosthold. Har ikke vært så flink å ta antrekksbilder osv i det siste, skal prøve å få tatt noen imorgen kanskje, så jeg slenger på et par bilder fra min sunne middag som jeg lagde for en stund siden.






mmmm!

Nye mål

Heisann!

Ifjor på denne tiden husker jeg at jeg satte meg mål om at jeg skulle få en sunnere livstil med mer trening. Jeg klarte meg i 6 måneder med nesten ikke snop, brus og andre søtsaker. Litt var det jo selvfølgelig? Men da valgte jeg sunnere varianter som foreksempel popcorn isteden for saltchips, pepsi max istedenfor cola osv. Jeg var kjempeflink i den perioden og jeg var faktisk stolt over meg selv! Men så kom juletiden og ødela absolutt alt. Desverre. Derfor har jeg bestemt meg at jeg skal prøve igjen, jeg vet ikke med dere, men jeg liker best å holde på med slikt etter sommeren i og med at da har jeg mye mer motivasjon og vil det mer! Jeg kommer til å ha det veldig travelt i og med at jeg har skole som er i byn noe som vil si at jeg ikke er hjemme før 5 om dagen, kommer til å ha mer lekser og må ha tid til både nye og gamle venner og itilleg til dette skal jeg prøve å skaffe meg en jobb, men jeg skal prøve å trene 3-4 ganger i uken. Jeg var også med i en nettside som het vektklubben. Der skrev jeg alt jeg spiste og hvor mye jeg trente iløpet av en dag slik at jeg hadde kontroll over hvor mye kalorier jeg hadde fått i meg, hvor mye jeg hadde forbrent og jeg fikk også masse gode oppskrifter. Og det er jo litt gøyt å ha kontroll over hva man faktisk spiser og hva som faktisk er bra for kroppen? Det syns i alle fall jeg da. 

Men jeg skal ikke være så ekstrem som jeg var da. Jeg gikk jo ned 7 kilo på de seks månedene? Det var jeg utrolig stolt over og jeg er det enda! Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg har gått opp igjen masse av det også. Målet mitt frem til jul er 5 kilo, og det er jo mye, men jeg tror egentlig jeg klarer mer! Men jeg vil heller sitte meg et realistisk mål som jeg faktisk kan klare! Også kan jeg heller gjøre det sånn at om jeg klarer 5 kilo før jul, så kan jeg lage meg et nytt mål igjen.  Det som vil være fordelen for noen av dere da er at jeg kommer til å blogge mye om sunne retter, trening og motivasjon. Bloggen min er jo en hverdag, foto og mote blogg, men hverdagen min kommer til å innholde masse trening++ som da gjør det naturlig at jeg vil blogge om det. Så håper dette vil bli en fordel for mange av dere.

 

Dette er eksempler på måltider som jeg spiste.


Hei! Mitt navn er Susanne, og jeg er en 18 år gammel jente fra Bergen. På denne bloggen vil jeg dele det jeg kan om sminke og andre produkter.

arkiv

  • April 2015
  • Mars 2015
  • Februar 2015
  • Januar 2015
  • Desember 2014
  • November 2014
  • Oktober 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • Juli 2014
  • Juni 2014
  • Mai 2014
  • Mars 2014
  • Februar 2014
  • Januar 2014
  • November 2013
  • Oktober 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • Juli 2013
  • Juni 2013
  • Mai 2013
  • April 2013
  • Mars 2013

  • kategorier

  • Blogg
  • Fotografier
  • Hverdag
  • Mote og nytt
  • Om meg
  • Reise
  • Trening og kosthold
  • Utvekslingsår 14/15
  • Video

  • lenker

  • blogg.no
  • Få din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits