5/30



Heisann alle sammen. I dag har faktisk vrt en helt sinnsykt herlig dag, for vre mandag s har den vrt veldig bra, nemlig fordi det har vrt sol ute. Dere som er vandt med sol skjnner det kanskje ikke, men for vi som bor i Bergen og som er vandt med ha regn til vanlig. blir i ekstra godt humr nr det er sol, i alle fall jeg, hehe. I tillegg til dette fikk vi lov av lreren til g litt tidligere, s allerede klokken halv tre var vi p vei hjem fra skolen. Jeg tok meg selvflgelig en tur innom treningsenteret for fullfre treningskt 5/30. Ble ikke en s veldig hard kt, tok 20 min p tredemllen, litt squat og smvelser p treningsrommet. Men man skal aldri klage p en treningskt, er bedre enn bare sitte hjemme hele dagen uten gjre noenting. Skal man ha resultater, s m man faktisk jobbe for det.

Det er noen av dere som er litt interessert i hva jeg spiser om dagene, og jeg holder p med et innlegg til dere hvor jeg svarer p et sprsml jeg fikk i gr. Der nevner jeg at jeg ikke har en fast dagsmeny som jeg flger, men at jeg heller bare fokuserer p spise sunt og varierende. Dagsmenyen min for i dag kan jeg jo vise, bare for gi et lite inntrykk om hvordan menyen min gr. Jeg viser menyen via vektklubb som er en side hvor jeg registrerer alt jeg spiser daglig. Det koster penger vre medlem her, og man skal egentlig vre 18+ for vre medlem, men jeg fikk tillatelse av foreldrene mine, s hvis dere er under 18 og fr lov til melde dere inn, annbefaler jeg dere melde dere inn. Man fr en mye bedre oversikt over hva man spiser, hva som er bra spise, og hva som ikke er like bra spise for mye av. Du fr ogs vite hvor mye kchl du skal spise daglig og hvor mange prosent man skal ha av de forskjellige nrinstoffene. Hres kanskje litt avansert ut, men det er ikke avansert i det hele tatt. Men n skal jeg ikke bable mer, her er hva jeg har spist s langt.







8 kilo lettere og 30 dagers prosjekt




Heisann! Har kanskje ikke nevnt dette p bloggen fr, men jeg begynte etter nyttr med spise sundt. Jeg har faktisk n etter 2 mneder gtt ned 8 kg! Jeg er enda ikke fornyd prver fortsette g ned i vekt til jeg blir fornyd. Jeg skal begynne med noe som heter 30 dager prosjekt som gr ut p at jeg skal prve trene 30 ganger fr jeg reiser til syden, som er 35 dager til jeg reiser, skal komme med litt mer om dette i et annet innlegg. S det er ikke trene 30 dager, selvom det heter 30 dagers prosjekt, men 30 ganger. Jeg vil ikke f overbelastning heller, s jeg vil prve ha noen dager med hvile innimellom.

I og med at hverdagen min fremover n kommer til inneholde mye trening og det ha et sunt kosthold, s tenkte jeg at jeg kan blogge litt om dette ogs, hvis dere nsker det? Jeg begynte for fire dager siden, s har allerede fullfrt 3/30, tenkte jeg skulle ta meg en kt i dag ogs n som jeg er s godt i gang. Hper jeg klarer fullfre det, er jo egentlig bare vandt med spise sunt og g ned i vekt p grunn av det, s hper virkelig jeg klarer dette prosjektet jeg har satt i gang!



Ogs skal jeg printe ut disse to kalenderene p et litt tykkt papir og fylle inn det jeg trener og nr jeg trener.


Oppskrift: Quesedilla

Tenkte at jeg skulle vise dere oppskriften p et utrolig godt mltid som dere bde kan spise til frokost, lunsj, middag og kvelds. Man bruker heller ikke noe spesiel lang tid p det. Jeg har hatt det med p skolen en gang fr, og det var utrolig godt. Var liksom ikke bare en kjedelig skive, men en liten forandring i matpakken. Anbefaler dere alle og i alle fall prve det ut en gang.


Ble litt svidd i kantene.

Du vil trenge: Lefser (jeg pleier vanligvis bruke grove), karbonadedeig, mozellaost, salat++, rmme & lime.


QUESEDILLA: Regner egentlig i grunn med at det ikke er noe spesielt vanskelig se hva jeg har gjort, men jeg kan vell forklare det uansett for sikkerhetsskyld. Det frste man gjr er brette lefsen slik at det blir til en halvsirkel. Da putter du bare i s masse karbonadedeig du snker, deler den i to og strr litt mozarellaost eller annen ost p toppen av den brettede lefsen. Jeg bruker mozarellaost for gjre det en smule sunnere. Og da er det egentlig bare til sette den i ovnen p 200C i 7-10 minutter. P bilde hadde jeg de i 10 min.



RMMEN: For f litt ekstra smak p rmmen pleier jeg presse tre halve limebter i ca. en halv rmme. Du velger selv hvor mye lime du vil ha i rmmen, eller om du i det hele tatt har lyst ta det oppi. Helt sikkert like godt med bare rmme ogs.Jeg pleier i tilleg lage en god salat vedsiden av.






Det er egentlig kun dette som m til for lage et deilig mltid. Og Bon Apptit, s er maten servert.



Ukens mltider

Heisann. Har hatt veldig mye fravr p bloggen i det siste, men er tom for ideer og er ikke srlig kreativ. Men jeg har jo begynt med ukens mltider da! Dette er fra forrige ukes mltider, men jeg har ikke tatt bilde av alle. Men snn som p onsdag s var jeg jo p peppes, hadde en shitmeal dag, og da sier det seg selv at jeg spiste pizza. S det tok jeg ikke bilde av. Men jeg tror jeg lagde meg tacosalat eller kyllingsalat de dagene jeg ikke tok bilde.



Fisk m. potet og gulrot + litt remulade:



Laks m. potet, agurk og ekstra lett rmme Kylling m. karrisaus, fullkornsris og salat.



Sunnere versjon av hamburger



Jeg har ikke alle mltidene som dere kan se, men her er noen i alle fall. Noen av dere har kanskje ftt med dere at jeg er med i noe som heter vektklubb. Der skriver jeg inn s og si alt jeg spiser ilpet av en dag og hvor mye jeg trener. Jeg fokuserer mest p kostholdet, selvom jeg trener veldig mye. Om det er noen av dere som er veldig nysgjerrig p dette og har nsker om vite mer om det s er det bare til spytte ut, da kan jeg eventuelt komme med et eget innlegg.

Snn som dette kan foreksempel det se ut:

Tilsammen 460 kchl




Workout

Heisann! Det blir visst en treningskt p meg idag ogs, og Lisa skal trene med meg. Blir egentrening i en halvtime som vil si jogging og litt styrke fr vi skal videre med 45 min step. Dagen idag har gtt s utrolig fort og jeg er ikke hjemme fr klokken er tte. Det vil si at det kommer et innlegg med dagens antrekk, jippi. Hper det blir bra. Tok noen bilder i full fart og redigerte dem, og m blogge i full fart n fordi at jeg skal ut drene igjen om fem min. Vi snakkes alle sammen, s sees vi ikveld.


Lrdag

Heihei! Har vrt drlig p blogge de siste dagene no. Har begynt blogge litt sent p kvelden ogsvidere. Men jeg har vrt veldig travel i det siste, s eneste gangen jeg ft tid til blogge blir liksom p kvelden. Men skal prve lage litt forhndsinnlegg eventuelt om det fortsetter snn. Idag var jeg p trening sammen med Silje, fjerde gangen denne uken faktisk, stolt! Men jeg har ftt hre at det ikke er lurt begynne s hardt med trening i begynnelsen, s har funnet ut at jeg heller skal trene 2-3 dager i begynnelsen og om litt kan jeg gjre slik som jeg har gjort denne uken. Skal sove hos Kristine inatt og vi lagde oss god middag fr idag og har ellers slappet av og tatt litt bilder osv. N sitter vi gomler i oss frukt. Snakkes i morgen og ha en fortsatt fin dag!


wok <3




Lrdagsgodtet


Antrekksbilder kommer i morgen.



Utslitt

Heisann! Glemte visst poste dette innlegget. Har vrt en kjempefin dag idag, og jeg forsetter bli kjent med nye folk hele tiden, noe som bare er kjempe koselig. Nr vi kom p skolen idag gikk hele skolen opp flyen sammen, og det var noe jeg flte jeg virkelig trengte i og med at jeg ble kjent med veldig mange fler der. Vi fikk g hjem veldig tidlig idag, alts klokken 12, s meg og mange andre som jeg ble kjent med gikk ned til byn og spiste lunsj sammen slik at vi ble enda bedre kjent, og det var faktisk utrolig koselig! Etter en koselig lunsj i byn tok jeg buss videre til sprek og blid og hadde meg en treningskt p en og en halv time, s idag har jeg virkelig flt at jeg har vrt flink bde med tanken p trening og kosthold. Har ikke vrt s flink ta antrekksbilder osv i det siste, skal prve f tatt noen imorgen kanskje, s jeg slenger p et par bilder fra min sunne middag som jeg lagde for en stund siden.






mmmm!

Nye ml

Heisann!

Ifjor p denne tiden husker jeg at jeg satte meg ml om at jeg skulle f en sunnere livstil med mer trening. Jeg klarte meg i 6 mneder med nesten ikke snop, brus og andre stsaker. Litt var det jo selvflgelig? Men da valgte jeg sunnere varianter som foreksempel popcorn isteden for saltchips, pepsi max istedenfor cola osv. Jeg var kjempeflink i den perioden og jeg var faktisk stolt over meg selv! Men s kom juletiden og dela absolutt alt. Desverre. Derfor har jeg bestemt meg at jeg skal prve igjen, jeg vet ikke med dere, men jeg liker best holde p med slikt etter sommeren i og med at da har jeg mye mer motivasjon og vil det mer! Jeg kommer til ha det veldig travelt i og med at jeg har skole som er i byn noe som vil si at jeg ikke er hjemme fr 5 om dagen, kommer til ha mer lekser og m ha tid til bde nye og gamle venner og itilleg til dette skal jeg prve skaffe meg en jobb, men jeg skal prve trene 3-4 ganger i uken. Jeg var ogs med i en nettside som het vektklubben. Der skrev jeg alt jeg spiste og hvor mye jeg trente ilpet av en dag slik at jeg hadde kontroll over hvor mye kalorier jeg hadde ftt i meg, hvor mye jeg hadde forbrent og jeg fikk ogs masse gode oppskrifter. Og det er jo litt gyt ha kontroll over hva man faktisk spiser og hva som faktisk er bra for kroppen? Det syns i alle fall jeg da.

Men jeg skal ikke vre s ekstrem som jeg var da. Jeg gikk jo ned 7 kilo p de seks mnedene? Det var jeg utrolig stolt over og jeg er det enda! Men jeg skal ikke legge skjul p at jeg har gtt opp igjen masse av det ogs. Mlet mitt frem til jul er 5 kilo, og det er jo mye, men jeg tror egentlig jeg klarer mer! Men jeg vil heller sitte meg et realistisk ml som jeg faktisk kan klare! Ogs kan jeg heller gjre det snn at om jeg klarer 5 kilo fr jul, s kan jeg lage meg et nytt ml igjen. Det som vil vre fordelen for noen av dere da er at jeg kommer til blogge mye om sunne retter, trening og motivasjon. Bloggen min er jo en hverdag, foto og mote blogg, men hverdagen min kommer til innholde masse trening++ som da gjr det naturlig at jeg vil blogge om det. S hper dette vil bli en fordel for mange av dere.



Dette er eksempler p mltider som jeg spiste.


Hei! Mitt navn er Susanne, og jeg er en 18 r gammel jente fra Bergen. P denne bloggen vil jeg dele det jeg kan om sminke og andre produkter.

arkiv

  • April 2015
  • Mars 2015
  • Februar 2015
  • Januar 2015
  • Desember 2014
  • November 2014
  • Oktober 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • Juli 2014
  • Juni 2014
  • Mai 2014
  • Mars 2014
  • Februar 2014
  • Januar 2014
  • November 2013
  • Oktober 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • Juli 2013
  • Juni 2013
  • Mai 2013
  • April 2013
  • Mars 2013

  • kategorier

  • Blogg
  • Fotografier
  • Hverdag
  • Mote og nytt
  • Om meg
  • Reise
  • Trening og kosthold
  • Utvekslingsr 14/15
  • Video

  • lenker

  • blogg.no
  • F din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits